Pages

Friday, October 5, 2012

La Tahzan (╯︵╰,)

Biar keperitan itu pergi agar kemanisan mengisi. Biar kekecewaan berlalu agar kegembiraan mewarnai. Biar kegelisahan lenyap jangan kita hilang semangat. Biar penderitaan itu menyapa agar kekuatan kita jana semula. Biar diri ini derita agar aku tahu keperitan derita ini. agar aku sedar kesengsaraan ini tak sama bahkan secebis dari penderitaan RASULULLAH saw. Tuhan tidak sekali-kali menzalimi hambanya tapi manusia yang menzalimi diri mereka sendiri. Cahaya kelam pahala dosa berupaya memilihnya. Walau kadang  kala tersasar lantaran pautan nafsu. Namun peluang dariNYA sentiasa ada. Namun kasih sayang dariNYA sentiasa memayungi. Diturunkan AD-DIN memperhalusi akal. Dianugerahkan akal memperhalusi akhlak. Dikurniakan akhlak mencantikkan pekerti. menjadikan sebaik-baik ummat. tunduk sebagai hamba, berjalan sebagai khalifah. Menyusuri kehidupan mencari sebutir permata 'iman'. menyemai sepohon 'taqwa'. agar dapat berteduh dari kepanasan 'nafsu' agar dapat berlindung dari angin hasutan 'syaitan' dalam mencari KEREDHAAN ALLAH SWT.


JANGAN BERSEDIH...
Kekasih pilihan Allah akan dihadiahi dugaan..
Hebat tanda kasihNYA..
Jalannya dihiasi dengan duri-duri luka..
Tidak dibiarkan lena dalam nikmat melimpah..
Tapi dihidangkan keperitan susah payah yang tiada sudah..



SESUNGGUHNYA...


Dalam hidup kita ni banyak ujian dan dugaan yang kita perlu tempuh..Kadang-kadang ujian tu berat, ada ujian yang ringan, tapi kita mesti lalui semua tu..orang kata masalah yang kita pernah lalui tu mematangkan kita. Makin banyak cabaran dan dugaan semakin banyak pengalaman kita dapat..

Setiap orang ada masalah tersendiri..Kita rasa macam kita susah nk hadapi masalah yang kita dapat..sedangkan orang lain lagi berat masalah dia tanggung..Kadang-kadang kita lupa nak bersyukur bila kita dpt selesaikan masalah..

Kita kena ingat..seberat mana ujian yang kita hadapi..kita tetap ada Allah ..mohon petunjuk dariNya.. 


INGATAN BUAT DIRIKU..Siti Nur Bai'yah Husin
setiap ujian yang Allah bagi pasti ada hikmahnya. semakin Allah sayang kepada seseorang hambanya, semakin kuat ujian buatnya..

YA ALLAH...JADIKANLAH AKU PENYABAR DAN BERSABAR DENGAN SETIAP DUGAANMU..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...