Pages

Thursday, January 17, 2013

Ampunkan Dosaku Ya Allah..

✿.。.:* *.:。.✿

Ya Allah....ampunkan aku..............


Tak terlintas di hati ini untuk cemburu atau iri dengan anugerah orang lain kerana bagi ku setiap rezeki itu adalah anugerah Allah…bila2 Dia boleh bagi dan bila2 juga Dia boleh tarik balik…Aku percaya tiada satu pasangan pun di dunia ini yang tak nakkan zuriat sendiri dalam rumah tangga. Tidak aku mempersoalkan rezeki yang satu ini sebab aku amat bersyukur kerana sentiasa dilimpahi rezekiNya dalam bentuk yang lain..alhamdulillah...aku masih dimurahkan rezeki...suami yg baik.rumah yang selesa..ibu bapa yang masih sihat..mak dan ayah mertua yang sgt2 baik..keluarga yg bahagia.semua tu rezeki..cukup makan dan pakai..keperluan yang sangat cukup..apa yang aku nak dapat..selama aku tak bekerja..takdela susah sampai tak makan..rezeki tu sentiasa ada..Allah sentiasa bukakan jalan tuk kami...Semua orang tak sama, ada yang rezekinya cepat dan ada yang lambat...


aku patutnya mendoakan orang lain..doakan kesejahteraan mereka..bukan rasa cemburu..astaghfirullahaladzim......kenapa perasaan tu mesti hadir dalam hati aku...
Astagfirrullahhalazim...Ya Allah..Ampunkanlah dosaku Ya Allah..banyak sungguh kesalahan yg aku lakukan kepadaMu dan juga umatMu..




Dari shahabiyah ummud Darda, bahawa Rasulullah saw bersabda, yang artinya ,” Doa seorang muslim kepada saudaranya secara rahasia dan tidak hadir dihadapannya adalah sangat dikabulkan. Disisinya ada seorang malaikat yang ditunjuk Allah. Setiap kali ia berdoa untuk saudaranya dengan kebaikan, maka malaikat tersebut berkata (kepadanya) : ,” Ya Allah, kabulkanlah, dan (semoga) bagimu juga (mendapatkan balasan) yang sepadan “, (Hr Muslim).



Seorang hamba yang mendoakan orang lain , dimana orang yang didoakan tidak mengetahuinya,menunjukkan bahwa dia berdoa dengan ikhlash. Karena keikhlasannya itulah , maka malaikat turut mendoakan balik kepada si pendoa itu. Bukankah itu suatu keberuntungan besar, kerena doa itu, dia didoakan oleh makhluk Allah yang suci yaitu malaikat.




ALHAMDULILLAH..AKU BERSYUKUR YA ALLAH..KAU MENYEDARKAN AKU...
AMPUNKAN AKU.......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...